
Η ιστορία εκτυλίσσεται στα ταραγμένα χρόνια των εμφυλίων


http://www.cinemascope.gr/movies/50s/ugetsu.shtml
Σκηνοθεσία: Kenji Mizoguchi
Σενάριο: Matsutaro Kawaguchi, Akinari Ueda
Μουσική: Fumio Hayasaka, Tamekichi Mochizuki, Ichiro Saito
Φωτογραφία: Kazuo Miyagawa
Μοντάζ: Mitsuzo Miyata
Παραγωγή: Ιαπωνία, 1953
Διάρκεια: 94’
Ερμηνείες:
Masayuki Mori .... Genjuro
Machiko Kyo .... Κυρία Wakasa
Kinuyo Tanaka .... Miyagi
Eitaro Ozawa .... To^bei (ως Sakae Ozawa)
Ikio Sawamura .... Genichi
Mitsuko Mito .... Ohama
Kikue Mori .... Ukon
Ryosuke Kagawa .... Αρχηγός του χωριού
Eigoro Onoe .... Ιππότης
Sugisaku Aoyama .... Γέρος Ιερέας
Reiko Kondo
Shozo Nanbu .... Ιερέας Shinto
Kozabuno Ramon .... Αρχηγός Niwa
Ichiro Amano .... Βαρκάρης
Kichijiro Ueda .... Ιδιοκτήτης καταστήματος
Teruko Omi .... Ιερόδουλη
Keiko Koyanagi .... Ιερόδουλη
Mitsusaburo Ramon .... Αρχηγός των στρατιωτών Tamba
Kichijiro Tsuchida .... Έμπορος μεταξιού
Το πιο δυνατό προτέρημα της ταινίας είναι η απόλυτη ισορροπία στην κίνηση μεταξύ ρεαλιστικού και απόκοσμου. Ο Μιζοκούτσι το πετυχαίνει αυτό καθοδηγώντας τη σκηνοθεσία μεταξύ μια νηφάλιας , σχεδόν ντοκυμαντερίστικης και αποστασιοποιημένης οπτικής και μερικών λυρικών και προσεκτικά χορογραφημένων σκηνικών, όπως η σκηνή στη Λίμνη Μπίουα, όπου τα δυο ζευγάρια συναντάνε ένα πλοίο φάντασμα στην ομίχλη.
To περίφημο «ανυπέρβλητο» κάδρο του Μιζογκούτσι είναι μοναδικό και αυτοφυές. Είναι
ίσως ο μοναδικός σκηνοθέτης στον κόσμο που τολμά να χρησιμοποιεί συστηματικά αντικριστά πανοραμίκ πλάνα 180 μοιρών και μάλιστα χωρίς στιγμή να φαντάζει απλώς ως μία προσπάθεια εντυπωσιασμού του θεατή, όπως ίσως να φαινόταν σε κάποιον άλλο σκηνοθέτη. Η κίνηση της κάμερας είναι απλή, φυσική, δίνοντας μεγάλη σημασία στο ντεκόρ αλλά και στη θέση που καταλαμβάνουν σε αυτό οι ηθοποιοί.
Ένας πραγματικός μετρ της τέχνης του φοντί ανσενέ και του dissolve που τα αξιοποιεί με τον καλύτερο δυνατό τρόπο ώστε να δημιουργήσει την αίσθηση. Η οπτική βάση έχει πάντα ένα ακουστικό συμπλήρωμα που λειτουργεί με μια πλήρη εκφραστική αυτονομία. Η μουσική και οι ήχοι στην ταινία είναι μια αλυσίδα σημάτων παίζοντας έναν τυπικό ρόλο που προσδίδει την αντιρρεαλιστική αοριστία του μύθου. Έτσι η εικόνα μοιάζει να κολυμπάει μέσα στην ακουστική ατμόσφαιρα και ο ήχος να ακουμπάει την εικόνα και να την εξαϋλώνει.
Το 1953, το «Ουγκέτσου Μονογκατάρι» τιμήθηκε με το Όσκαρ Ξενόγλωσσης Ταινίας
και τον "Αργυρό Λέοντα" στο Κινηματογραφικό Φεστιβάλ της Βενετίας, ενώ κατατάχθηκε στις 10 καλύτερες ταινίες όλων των εποχών. Παγκοσμίου κύρους κριτικοί αλλά και σκηνοθέτες έγραψαν μέσα σε αυτά τα χρόνια εγκωμιαστικά σχόλια και αναλύσεις καταλήγοντας στο ότι είναι ένα από τα πιο όμορφα φιλμ που έχουν φτιαχτεί ποτέ ή αλλιώς το εξέχον έργο του Ιαπωνικού κινηματογράφου. Το «Ουγκέτσου Μονογκατάρι», του Κέντζι Μιτσογκούτσι δίκαια συγκαταλέγεται στις ομορφότερες στιγμές της Ιστορίας του παγκόσμιου σινεμά… Είναι ένα φιλμ ζωντανό, παιχνιδιάρικο, εύκολο και γεμάτο χιούμορ που δεν έχει καμία σχέση με τα «σοβαρά» και δυσνόητα, αριστουργήματα.

Σενάριο: Matsutaro Kawaguchi, Akinari Ueda
Μουσική: Fumio Hayasaka, Tamekichi Mochizuki, Ichiro Saito
Φωτογραφία: Kazuo Miyagawa
Μοντάζ: Mitsuzo Miyata
Παραγωγή: Ιαπωνία, 1953
Διάρκεια: 94’
Ερμηνείες:
Masayuki Mori .... Genjuro
Machiko Kyo .... Κυρία Wakasa
Kinuyo Tanaka .... Miyagi
Eitaro Ozawa .... To^bei (ως Sakae Ozawa)
Ikio Sawamura .... Genichi
Mitsuko Mito .... Ohama
Kikue Mori .... Ukon
Ryosuke Kagawa .... Αρχηγός του χωριού
Eigoro Onoe .... Ιππότης
Sugisaku Aoyama .... Γέρος Ιερέας
Reiko Kondo
Shozo Nanbu .... Ιερέας Shinto
Kozabuno Ramon .... Αρχηγός Niwa
Ichiro Amano .... Βαρκάρης
Kichijiro Ueda .... Ιδιοκτήτης καταστήματος
Teruko Omi .... Ιερόδουλη
Keiko Koyanagi .... Ιερόδουλη
Mitsusaburo Ramon .... Αρχηγός των στρατιωτών Tamba
Kichijiro Tsuchida .... Έμπορος μεταξιού

To περίφημο «ανυπέρβλητο» κάδρο του Μιζογκούτσι είναι μοναδικό και αυτοφυές. Είναι


Το 1953, το «Ουγκέτσου Μονογκατάρι» τιμήθηκε με το Όσκαρ Ξενόγλωσσης Ταινίας
